Закарпаття виконує роль "Західних воріт" України в Європу
Так само,
як колись Радянського Союзу. Тому регіон справедливо претендує на статус
Європейського транзитного центру.
У цьому
переконані депутати облради. То ж на пленарному засіданні 21 сесії своїм
рішенням звернулися до Президента України Порошенка
П.О.,Прем’єр-міністра України Яценюка А. П. щодо вжиття заходів,
спрямованих на ефективне функціонування національної мережі міжнародних
транспортних коридорів та розвиток залізничного комплексу на Закарпатті.
«Закарпаття, знаходячись на перехресті головних транспортних артерій з
країнами Євросоюзу, виконує роль західних воріт України в Європу на
шляху євразійських транзитних перевезень, – зазначається в Зверненні.
-Життєдіяльність області історично пов’язана з роботою митних і
прикордонних органів, залізниці і підприємств транспортної
інфраструктури. Сьогодні перед нашою країною постали неймовірні
фінансово-економічні та військово-політичні виклики з боку Росії, які
можуть повністю заблокувати транзитні перевезення через територію
України в напрямі країн СНД. Наразі залізничний транзит з ЄС, який
раніше пролягав через Україну, переважно скеровується через Білорусь і
морські порти Російської Федерації та країн Прибалтики.
У той же
час Закарпаття могло б відігравати визначальну роль у забезпеченні
євразійських транспортно-торговельних зв’язків. Адже на його території є
один із найбільших прикордонних транспортних комплексів України у складі
5-го міжнародного транспортного коридору та шести міжнародних і чотирьох
міждержавних залізничних й автомобільних переходів, міжнародного
аеропорту. Є можливості для розвитку ще й річкового транспорту. Це
об’єктивно визначає Закарпаття як природний транзитний міст між Європою
й Азією. Раніше потенційний обсяг перевезень через Закарпатську область
оцінювався в 52,0 млн т експортно-імпортних і транзитних вантажів у рік.
При цьому головною складовою комплексу транспортних послуг завжди були
роботи з перевантаження вантажів із колії 1435 мм на 1520 мм. На
території Закарпатської області за часів радянської влади на
перевантажувальних фронтах щодоби обслуговувалось 1500 – 1700 вагонів,
обсяги перевезень сягали 41,5 млн т на рік, в тому числі 33,4 млн т –
експорту та 8,1 млн т – імпорту. Це давало стабільну високооплачувану
роботу тисячам закарпатців.
У зв’язку
з цим доцільно розробити державну програму на короткострокову та
довгострокову перспективи з відновлення позицій України на міжнародному
ринку перевезень як транзитної держави, з врахуванням використання
існуючого потужного потенціалу. Наявні можливості комплексної
термінальної обробки експортно-імпортних і транзитних вантажів на
кордоні з ЄС, що відповідають сучасним вимогам міжнародного
транспортного ринку інтермодальних перевезень, а також нормативні та
практичні напрацювання транспортних компаній свідчать про те, що
Закарпаття вже сьогодні може претендувати на статус європейського
транзитного центру.
З-поміж
головних завдань означеної програми – відновлення довіри європейських
партнерів до безпеки та якості послуг всіх підрозділів «Укрзалізниці» та
транспортно-експедиторських і термінально-логістичних компаній. При
цьому головним сигналом для учасників міжнародного транзиту про
відновлення сприятливих умов транспортування через територію України
мають стати конкретні кроки з боку «Укрзалізниці» та влади.
Також
задля встановлення об’єктивної картини сучасного стану справ у
транспортному комплексі на західних кордонах України та з метою
відпрацювання програми з відновлення позицій України на міжнародному
ринку перевезень як транзитної держави, вбачаємо за необхідне створення
відповідного Агентства 5-го міжнародного транспортного коридору з
дислокацією в Закарпатській області, головними завданнями якого стали б:
консолідація ділових інтересів співтовариства для збільшення масштабів
транспортного бізнесу Євразії; створення транспортно-логістичного
сервісу на світовому ринку; розвиток технологій взаємодії
інфраструктурної системи з іншими стандартами перевізної діяльності;
відтворення ринку ремонту і виробництва рухомого складу нового
покоління; збільшення інвестиційних потоків у розвиток транспортної
інфраструктури.
Крім
цього, у контексті стабілізації та розвитку самоврядних територій
Західної України просили б також Вашої підтримки у реалізації проекту
відновлення і ефективного функціонування гірських залізниць колії 750 мм
в Карпатському регіоні України, ініційованого науковцями
Дніпропетровщини та підтриманого громадськістю Закарпатської області.
Цей проект не тільки реально доступний для реалізації, а ще і вкрай
економічно необхідний для Закарпаття, є значимим не тільки для західних
регіонів України, а й для держави в цілому».
Враховуючи наведене вище, депутати облради просять вжити відповідних
заходів щодо реалізації наведених пропозицій, спрямованих на розв’язання
проблем, що негативно вливають на розвиток залізничного комплексу на
Закарпатті», повідомили у прес-службі облради.
Джерело: ua-reporter.com
|